Διατροφή

Cranberry: 5+1 οφέλη που δεν γνωρίζατε

Τα cranberry είναι μικρά, στρογγυλά, κόκκινα φρούτα που ανήκουν στην οικογένεια των μούρων κι έχουν γλυκόξινη γεύση. Καλλιεργούνται κυρίως στη Βόρεια Αμερική και τον Καναδά, ενώ εμείς τα βρίσκουμε συνήθως στην αποξηραμένη τους μορφή ή σε χυμό. Μια μερίδα (1/4 κούπας) αποξηραμένων cranberry περιέχει 92 θερμίδες, 25g υδατάνθρακες και 2g φυτικές

ίνες, ενώ ο χυμός τους δεν περιέχει καθόλου ίνες και έχει συνήθως πρόσθετα σάκχαρα, για την εξισορρόπηση της γεύσης.

ΟΦΕΛΗ

Τα cranberry θεωρούνται υπερτροφή για τον οργανισμό, καθώς έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα, τα οποία συμβάλλουν στην υγεία του οργανισμού. Συγκεκριμένα, τα cranberry:

  • Προλαμβάνουν τις ουρολοιμώξεις

    Τα cranberry περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες, τις προανθοκυανιδίνες τύπου Α (PACs),  οι οποίες αποτρέπουν την προσκόλληση βακτηρίων που προκαλούν ουρολοίμωξη στην ουροδόχο κύστη. Αποτελούν, λοιπόν, έναν τρόπο πρόληψης (και όχι θεραπείας) των ουρολοιμώξεων.

  • Ενισχύουν τη στοματική υγιεινή

    Σύμφωνα με έρευνες, οι PACs είναι υπεύθυνες για την πρόληψη του σχηματισμού των βακτηρίων στο στόμα. Τα cranberries ελέγχουν τα επιβλαβή οξέα στο στόμα και βοηθούν στην πρόληψη όχι μόνο της τερηδόνας, αλλά και των ασθενειών των ούλων και του καρκίνου του στόματος.

  • Μειώνουν την φλεγμονή

    Τα cranberry έχουν ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, χάρη στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες (ανθοκυανίνες και φλαβονοειδή), οι οποίες τους χαρίζουν τη σκούρα τους απόχρωση. Τα αντιοξειδωτικά μειώνουν τη φλεγμονή στον οργανισμό και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων ασθενειών.

  • Συμβάλλουν στην υγεία του πεπτικού συστήματος

    Χάρη στην περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά, τα cranberry μπορούν να διατηρήσουν την υγεία του εντερικού μικροβιώματος. Επίσης, μειώνουν τα χολικά οξέα, τα οποία έχουν συνδεθεί με καρκίνους του παχέος εντέρου και του γαστρεντερικού συστήματος.

  • Βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς

    Έρευνες δείχνουν ότι τα συμπληρώματα διατροφής με cranberry βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, μειώνοντας κατ’επέκταση τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών του καρδιαγγειακού συστήματος. Επίσης, είναι κατάλληλα για υπέρβαρα άτομα, καθώς μειώνουν το Δείκτη Μάζας Σώματος (ΒΜΙ), ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου και βελτιώνουν τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης (HDL).

  • Προλαμβάνουν τον καρκίνο

    Προκλινικές μελέτες δείχνουν ότι τα cranberry έχουν ωφέλιμη δράση ενάντια στα καρκινοκύτταρα, καθώς έχουν την ικανότητα είτε να μειώσουν το ρυθμό ανάπτυξής τους, ή να πυροδοτήσουν τη νέκρωσή τους. Είναι, ακόμα, πιθανόν να επηρεάζουν και άλλους μηχανισμούς ανάπτυξης και εξάπλωσης του καρκίνου.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Τα cranberry στη φρέσκια τους μορφή αποτελούν superfood και συμβάλλουν στην υγεία του οργανισμού. Χρειάζεται όμως προσοχή αν καταναλώνονται αποξηραμένα ή σε χυμό, καθώς περιέχουν αρκετά πρόσθετα σάκχαρα, και η ενδεδειγμένη κατανάλωση πρόσθετων σακχάρων είναι μόλις 25g/ ημέρα. Προσοχή χρειάζεται, επίσης, στις εξής περιπτώσεις:

  • Σε περίπτωση πρόσληψης αντιπηκτικών φαρμάκων η κατανάλωση cranberry πρέπει να μετριαστεί, καθώς περιέχουν βιταμίνη Κ, η οποία επηρεάζει τη δράση των αντιπηκτικών.
  • Σε περίπτωση ατόμων με πέτρες στα νεφρά, χρειάζεται η συμβουλή γιατρού, καθώς τα cranberry περιέχουν οξαλικό ασβέστιο, το οποίο βοηθάει στο σχηματισμό τους.
  • Να αποφεύγεται γενικά η υπερκατανάλωσή τους, καθώς η υψηλή τους περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορεί να προκαλέσει πόνο στο στομάχι και διάρροια.

 

Μπορείτε να ενσωματώσετε τα cranberry στη διατροφή σας, είτε φυσικά, ή μέσω ενός συμπληρώματος διατροφής.

Εδώ θα βρείτε όλα τα συμπληρώματα που διαθέτει το κατάστημά μας, για να επιλέξετε αυτό που επιθυμείτε και ταιριάζει στις ανάγκες σας.

Κάντε εγγραφή και στο NEWSLETTER μας για να είστε πάντα ενημερωμένοι για τα νέα και τις προσφορές μας!